مشخصات گوشی Nokia x6

امتیاز دهید

خوش آمدید

pansona

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

میزکار کاربری
Panel

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

لینک های سایت
Links

صفحات جداگانه
Extra Pages

چت باکس
Chat


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آخرین نظرات کاربران
Recently Comments

sohil
sohil درتاریخ 1394/9/8 گفته :
خیلی قدرت بالایی داره
وان دانلود
وان دانلود درتاریخ 1394/8/26 گفته :

سلام داداش ممنون عالی بود وبلاگت عالیه انشالله موفق باشی

حسن
حسن درتاریخ 1394/7/12/panso گفته :
فوق العادست
پدرام
پدرام درتاریخ 1391/5/5 گفته :
با عرض سلام خدمت شما
گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
www.jonbeshnet.ir/hijab
amir
amir درتاریخ 1390/12/26 گفته :
khili bahal booooooooooood

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM و سه باند نسل سوم با HSDPA
• صفحه نمایش 3.2 اینچ TFT لمسی خازنی با وضوح 360 × 640 پیکسل ، 16 میلیون رنگ و نسبت صفحه 16:9
• پنجمین نسخه از منوی سری 60 سیمبین
• پردازشگر ARM 11 434 MHZ با 128 MB RAM
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، دو فلش LED و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps
• Wi-Fi 802.11b/g و تکنولوژی upnp
• گیرنده داخلی GPS
• 32GB حافظه داخلی
• رادیو FM با RDS
• بلوتوث و USB 2.0
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• کیفیت صوتی عالی
• حسگر Proximity برای خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش
• حسگر شتاب سنج برای بازی های حرکتی و چرخش اتوماتیک منو
• بلندگوی استریو
• خروجی تلویزیون
• صفحه کلید مجازی افقی QWERTY روی صفحه نمایش
• OViMaps 3.0 Touch
• پشتیبانی از سرویس Myspace و Further Ovi
• هدفون WH-500 نوکیا در جعبه گوشی

معایب :

• قیمت نسبتا بالای گوشی
• ساختار نامناسب منو
• مرورگر لمسی وب بخوبی از Flash پشتیبانی نمی کند
• مجوز مسیر یابی با راهنمای صوتی ندارد
• مرورگر مستندات Office بصورت از پیش نصب شده وجود ندارد
• از طریق microUSB شارژ نمی شود
• خوانایی بسیار ضعیف صفحه نمایش زیر نور خورشید
• سرعت پایین در گالری عکس
• پخش ویدئو از XViD / DiVX پشتیبانی نمی کند
• محل کارت حافظه microSD ندارد

طراحی :

جعبه گوشی X6 نوکیا جذابیت خاص خود را دارد. در داخل جعبه اقلام زیادی وجود ندارد اگرچه هدست WH-500 نوکیا از مزایای آن محسوب می شود . تمامی طرفداران موسیقی بدنبال هدفون استریو هستند و این یکی از لوازم جانبی مورد نیاز آنهاست . کیفیت صوتی هدست WH-500 نوکیا بسیار بالاتر از هدفون های معمولی است که در جعبه بعضی از گوشی های نوکیا وجود دارد . کنترل از راه دور روی کابل آن نیز طراحی مناسبی دارد . ظاهرا نوکیا این نوع طراحی در هدفون را به هدفون هایی که کنترل از آنها جدا می شود ، ترجیح می دهد .

     

در بعضی از کشورها ممکن هدست 500-WH در جعبه گوشی وجود نداشته باشد که در اینصورت X6 با قیمت پایین تری به فروش می رسد . از سایر موارد موجود در جعبه می توان به شارژر و یک کابل داده microUSB اشاره کرد . خوشبختانه این بار نوکیا یک کابل معمولی قرار داده است و مانند سایر گوشی های رده متوسط یک کابل کوتاه در جعبه وجود ندارد . یک دفترچه کوچک با کلیدی برای فعال کردن سرویس Comes With Music نیز وجود دارد . یک CD نرم افزاری و دفترچه راهنمای کاربر نیز مشاهده می شود .

   

گوشی X6 نوکیا دارای ابعاد 111 ×51 ×13.8 میلی متر است و وزن آن 122 گرم می باشد . این گوشی بخوبی در دست جا می گیرد . این گوشی در داخل جیب نیز فضای زیادی اشغال نمی کند اگرچه گوشی های صفحه لمسی باریک تر نیز وجود دارند . در واقع نوکیا X6 در این رابطه از گوشی های 5800 ، 5230 و 5530 ضعیف تر عمل می کند. نوکیا X6 دارای ساختار پلاستیکی مات می باشد و وجود صفحه نمایش لمسی بزرگ در قاب جلوی آن تاثیر مثبتی بر طراحی کلی گوشی می گذارد . با اینحال وجود فلز در ساختار گوشی می توانست علاوه بر طراحی در استحکام گوشی نیز موثر باشد .

     

در زیر صفحه نمایش سه کلید وجود دارد که در سایر گوشی های لمسی سری 60 نیز مشاهده می شود . این کلید ها شامل دکمه های Call و End و دکمه منو می باشند و لمسی نیستند ، بنابراین ارتباط بین آنها و صفحه نمایش کمی دشوار است . از طرفی دیگر این کلیدها اندازه مناسبی دارند و بخوبی واکنش می دهند . خروجی صدای گوشی ، دوربین مکالمه تصویری ، کلید Media و دو حسگر در بالای صفحه نمایش وجود دارد . حسگرها در حفره خروجی صدای گوشی قرار دارند . کلید Media لمسی است و در مقایسه با گوشی های قبلی نوکیا حساسیت بیشتری دارد .

   

کلید Power در بالای گوشی قرار دارد که از آن برای سوئیچ بین پروفایل های فعال و قفل کردن گوشی استفاده می شود . سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، سوکت شارژر و سوکت microUSB نیز در بالای گوشی مشاهده می شود . سوکت microUSB دارای یک پوشش محافظ است که مانع از ورود گردو غبار به آن می شود .

   

کلید ولوم ، کلید دوربین و کلید کشویی قفل صفحه نمایش در طرف راست گوشی وجود دارند . این کلید ها بزرگ هستند و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند .

     

بلندگوی استریو و محل سیم کارت در طرف چپ گوشی وجود دارد اگرچه برای خارج کردن سیم کارت باید باتری را بردارید اما برای قراردادن آن نیازی به این کار نیست . برای استفاده از سیم کارت جدید باید گوشی را restart کنید .

   

میکروفن در پایین گوشی قرار دارد و یک شکاف کوچک نیز در این قسمت مشاهده می شود که از آن برای باز کردن درب باتری استفاده می شود.

   

لنز دوربین 5 مگاپیکسل بهمراه دو فلش LED در قاب پشت گوشی وجود دارد . آرم Carl-Zeiss نزدیک به لنز مشاهده می شود که نشان دهنده کیفیت بالای آن است . لنز فاقد پوشش است و فقط فریم اطراف آن برآمدگی کمی دارد .

   

باتری BL-5J Li-Ion دارای توان 1320mAh است که در مکالمه مداوم 8 ساعت و سی دقیقه و در حالت Stand by حداکثر 420 ساعت دوام می آورد . در واقع باتری گوشی با یک بار شارژ تا دو روز و نیم دوام می آورد . نوکیا X6 قادر است تا 35 ساعت بطور مداوم موسیقی پخش کند که در حالت Offline و با خاموش بودن نور زمینه صفحه نمایش صورت می گیرد .

   

ساختار کلی گوشی از کیفیت لازم برخوردار است و پلاستیک مات بکار گرفته شده در آن نیز اثر انگشت را نشان نمی دهد .

   

صفحه نمایش :

بخش عمده ای از قاب جلوی گوشی به یک صفحه نمایش 3.2 اینچ لمسی تعلق دارد که وضوح آن 360×640 پیکسل است و 16 میلیون رنگ را نشان می دهد . اندازه و وضوح صفحه نمایش در حد متوسط است . نوکیا X6 در صفحه نمایش از تکنولوژی خازنی استفاده می کند که در کار با آن نیازی به نیروی زیاد برای ثبت کلیک نیست . از طرفی دیگر با استفاده از دستکش ، قلم یا ناخن های بلند نمی توان با این صفحه نمایش کار کرد . با اینحال اکثر کاربران استفاده از قلم و ویژگی تشخیص دستخط را بر افزایش واکنش پذیری صفحه نمایش ترجیح می دهد . خوانایی صفحه نمایش زیر نورمستقیم خورشید بسیار ضعیف است . 

   

ساختار منو :

گوشی X6 نوکیا نخستین گوشی صفحه لمسی خازنی در این کمپانی می باشد که با پنجمین نسخه از سیمبین سری 60 همراه است اگرچه این نسخه از سیمبین در مقایسه با گوشی های قبلی تغییری ندارد . نخستین مورد مرور kinetic است که بخوبی کار می کند و تقریبا در تمام منوها از مرورگر فایل تا گالری و مخاطبین وجود دارد . این ویژگی در منوهای آیکن مانند منوی اصلی کار نمی کند . در این منوها باید انتخاب را به حاشیه صفحه ببرید که در جهت عکس در آنها مرور می کند . این مورد کمی سردرگم کننده است . برای منوهای آیکن می توانید از نوار مرور استفاده کنید اگرچه نوارهای مرور کمی قدیمی هستند . امکان مرور با انگشت در لیست های آیتم ها فراهم شده است و مانند گوشی Apple iphone با بردن آن به یک طرف ، آن در جهت عکس حرکت می کند . نوار مخاطبین روی صفحه اصلی در کنار صفحه قابل مرور است و میانبرهای بیشتری از دفترچه تلفن را در بر می گیرد .

     

با چرخاندن گوشی در جهت افقی در حالت وارد کردن متن ، بطور اتوماتیک یک صفحه کلید مجازی QWERTY روی صفحه نمایش ظاهر می شود . Widget خاص گوشی های سری N است و در این گوشی وجود ندارد ، امکان مرور با انگشت در چندین بخش صفحه اصلی نیز فراهم نشده است . پنجمین نسخه سری 60 در واقع کار کلید حرکتی و SoftKey را بصورت لمسی انجام می دهد و مزایای خود را دارد . مرور و دسترسی به آیتم ها در منو مانند سایر پلتفورم های لمسی نیست . از طرفی دیگر Softkeys بخوبی کار می کنند و در مقایسه با سایر گوشی های لمسی کارایی بالاتری دارند . اگر بیش از این با گوشی های سری 60 کار کرده باشید با منوی X6 نیز مشکل نخواهید داشت . باز کردن یک آیتم در هریک از زیر منوها که بصورت لیست هستند نیازمند دو کلیک است یکی برای انتخاب و دیگری برای تایید اجرای آن. پس از کمی کار با گوشی به این ویژگی عادت می کنید . اگرچه روش گوشی در کار با آیکن ها متفاوت است و زمانی که منو در عوض آیتم از آیکن استفاده می کند فقط به یک کلیک نیاز می باشد .

     

به موجب این دو روش متفاوت ، مرور کمی مبهم است اگرچه مرور kinetic موجب سهولت استفاده از منو می شود . آیکن ها در منوی اصلی به صورت یک ماتریس 3×4 یا لیست مرتب می شوند که به راحتی می توان ترتیب آنها را تغییر داد. به موجب شتاب سنج ، چرخش اتوماتیک صفحه نمایش فراهم می شود اگرچه این امکان در صفحه اصلی وجود ندارد و از فضای اضافی روی صفحه برای مواردی مانند نوار مخاطبین استفاده می شود که میانبرهای زیادی روی آن قرار دارند . طرح صفحه اصلی در نوکیا X6 مانند سایر گوشی های سیمبین است و شباهت بسیاری به 5530 نوکیا دارد. با یک فشار روی ساعت ، نرم افزار آن اجرا می شود در حالی که با ضربه زدن روی تاریخ یک منوی کشویی باز می شود که در آن می توان نرم افزار تقویم را اجرا کرد یا پروفایل فعال فعلی را تغیییر داد . به این منظور می توانید از کلید Power نیز استفاده کنید . با ضربه زدن در اطراف شاخص باتری نیز می توان به منوی ارتباطات دسترسی پیدا کرد که سریعترین راه برای اجرای جستجوی WLAN است . اگرچه سرعت آن مانند Plug-in در سومین نسخه سری 60 نیست که فقط به یک کلیک نیاز است .

   

نوار مخاطبین درست زیر آن قرار دارد که در این نوار هر مخاطب توسط عکس و نام کوچک نشان داده می شود و امکان مشاهده همزمان سه مخاطب وجود دارد اگرچه لیست در جهت راست و چپ قابل مرور است . برای هر مخاطب می توان یک Rss Feed اضافه کرد که با این روش می توان مخاطبینی را که در واقع شخص نیستند اضافه نمود و به feed های دلخواه روی صفحه اصلی دسترسی سریع پیدا کرد . برای انتخاب یک مخاطب از نوار مخاطبین ، صفحه ای با اطلاعات مخاطب ایجاد می شود که اگر آن را از لیست مخاطبین انتخاب کنید ، متفاوت خواهد بود . این صفحه دارای عکس ، نام و شماره تلفن مخاطب است . زیر آن چهاردکمه تماس ، ارسال پیام ، feed به روز رسانی و تنظیمات وجود دارد . در پایین آن نیز بخشی وجود دارد که تاریخچه ارتباطات مخاطب شامل تماس و پیام را نشان می دهد و در انتها نیز دو ردیف فوقانی از یک RSS Feed قابل مشاهده است .

   

زیر لیست مخاطبین ، صفحه استاندارد Standby فعال وجود دارد که دارای آیتم های کمتری است . کاربر فقط به هشدار ایمیل دسترسی دارد که تعداد پیام های خوانده نشده را به همراه فرستنده و موضوع پیام جدید نشان می دهد . بخش خالی زیر آن برای نرم افزار های پخش موسیقی و رادیو mini است . هر یک از این نرم افزارها در زمان اجرا در زمینه نشان داده می شوند . نوار میانبرها در پایین صفحه اصلی وجود دارد که tab مخاطبین و میانبرها را می توان پنهان کرد .

   

کلید Media در طرف راست بالای صفحه نمایش وجود دارد و یک میانبربه Media Player ، گالری ، OVi Share ، ویدئو و مرورگر وب است . این کلید یک کنترل عالی است و دسترسی سریع به ویژگی های چند رسانه ای گوشی را فراهم می کند . این کلید دارای قابلیت لمسی است و با یک ویبره خفیف هر لمس روی صفحه نمایش را تایید می کند . نوکیا X6 دارای یک task manager است که با فشار دادن و نگه داشتن کلید منو اجرا می شود . task manager شبیه نرم افزار موجود در گوشی های 3.2 سیمبین سری 60 است و مانند نسخه قبلی منو در بالای هر منوی pop-up ظاهر می شود. کلید C برای بستن نرم افزار های در حال اجرا وجود ندارد و در عوض با فشار دادن و نگه داشتن آیکن نرم افزار ، دو دکمه مجازی open و Exit نشان داده می شود.

   

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن نوکیا X6 بطور مجازی ظرفیت نامحدودی دارد و از نظر کارایی در میان بهترین دفترچه تلفن ها قرار می گیرد . لیست مخاطبین در نوکیا X6 به قابلیت مرور kinetic مجهز است که این روزها اکثر گوشی های لمسی نوکیا دارای این ویژگی می باشند . مخاطبین را می توان به راحتی براساس اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و می توان گوشی را تنظیم نمود تا مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت ، حافظه گوشی و یا شماره های سرویس را نشان می دهد . در زمان جستجوی یک مخاطب می توان از صفحه کلید هوشمند دینامیک استفاده کرد که فقط حروف مربوط به مخاطبین واقعی را نشان می دهد .

       

پس از تایپ کردن نخستین حرف ، تعداد آنها کاهش می یابد و فقط حروفی باقی می مانند که اسامی مخاطبین واقعی را تشکیل می دهند . این روش بسیار ساده است . زمینه های از پیش تنظیم شده بسیاری برای ویرایش یک مخاطب وجود دارد که هر یک از آنها را می توان به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کرد . امکان ایجاد زمینه های جدید نیز فراهم شده است . کاربر می تواند برای هر مخاطب زنگ و ویدئوی شخصی تعیین کند . همچنین می توان مخاطبین را گروهبندی کرد و برای هر گروه یک زنگ خاص قرار داد .

       

Log تماس ارتباطات اخیر کاربر را ثبت می کند . به دو طریق می توان به این نرم افزار دسترسی پیدا کرد . یکی با فشار دادن کلید Call روی صفحه نمایش Standby و دیگری از منوی اصلی . در صورت استفاده از روش نخست ، 20 تماس در هریک از نوارهای ارسالی ، دریافتی و ناموفق ثبت شده و نشان داده می شود . اگر از منوی اصلی به نرم افزار Log بروید لیست کاملی از تمامی ارتباطات شبکه طی 30 روز گذشته قابل مشاهده می باشد که شامل پیام ، تماس و انتقال داده است . کیفیت صوتی گوشی در طول مکالمه رضایت بخش است . این گوشی شماره گیری هوشمند ندارد اگرچه بعضی کاربران وجود این ویژگی را در یک گوشی صفحه لمسی چندان لازم نمی دانند . گوشی های ویندوز موبایل سیستم شماره گیری هوشمند بسیار پیچیده ای دارند که حتی شماره هایی را که در لیست مخاطبین وجود ندارند در Log تماس جستجو می کند .

     

نوکیا X6 دارای شماره گیری صوتی است که این حالت با فشار دادن و نگه داشتن کلید Call فعال می شود . این ویژگی کاملا مستقل از بلندگو است و نیازی به از پیش ضبط کردن اسامی مخاطبین ندارد . در صورت تعیین چند شماره برای یک مخاطب ، شماره پیش فرض شماره گیری می شود. به موجب شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توان صدای تماس دریافتی یا آلارم را قطع کرد . حسگر Proximity نیز در طول مکالمه با نزدیک کردن گوشی به گوش بطور اتوماتیک صفحه نمایش را خاموش می کند . با استفاده از سوئیچ سخت افزاری قفل صفحه نمایش علاوه بر باز کردن قفل گوشی می توانید آن را در حالت Silence (بی صدا) نیز قرار دهید .

       

پیام :

نوکیا X6 از انواع پیام های SMS ،MMS و ایمیل پشتیبانی می کند . تمامی این پیام ها دارای یک ویرایشگر مشترک هستند که برای اکثر کاربران آشنا است . گزارش های تحویل پیام را می توان فعال کرد که آنها پس از رسیدن پیام به گیرنده آن بصورت POP-UP روی صفحه ظاهر شده و پس در پوشه جداگانه ای در زیر منو پیام ذخیره می شوند . اگر بدون ارسال پیام از ویرایشگر خارج شوید از شما می خواهد که آن را در Drafts دخیره کنید یا آن را حذف نمایید .

     

email client بخوبی کار می کند و نیاز های کاربر را در این رابطه برطرف می نماید . نوکیا X6 نیز مانند سایر گوشی های جدید نوکیا setup ساده ای دارد . در صورت استفاده از یک سرویس عمومی ایمیل فقط کافی است تا نام کاربری و رمز را وارد کنید ، گوشی در کوتاهترین زمان تمامی تنظیمات مورد نیاز را دانلود می کند . از چند حساب ایمیل و پروتکل ایمنی مختلف پشتیبانی می شود . Client می تواند فقط تیتر ها یا کل پیام هارا دانلود کند و می توان آن را تنظیم کرد تا بطور اتوماتیک ایمیل ها را در وقفه های زمانی معین چک کند . ویژگی جالبی وجود دارد که امکان ارسال ایمیل را به محض برقراری ارتباط اینترنتی فراهم می کند . بنابراین علاوه بر صرفجویی در هزینه داده می توان از ارتباط WLAN موجود استفاده کرد .

   

نوکیا X6 دارای یک صفحه کلید کاراکتری استاندارد روی صفحه نمایش است که با استفاده از شتاب سنج و با برگرداندن گوشی بطور اتوماتیک به یک صفحه کلید کامل QWERTY تبدیل می شود .

   

موسیقی ورادیو :

نرم افزار پخش موسیقی از کارایی لازم برخوردار است و از گوشی نوکیا 5800 XpressMusic تاکنون تغییر زیادی نداشته است . فهرست موسیقی بطور اتوماتیک براساس خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز تفکییک می شود و جستجوی تراک ها با تایپ کردن تدریجی امکانپذیر است . در کمترین زمان می توانید PlayList شخصی ایجاد کنید . با انتخاب گزینه refresh به سادگی می توان تراک های جدید را به فهرست اضافه کرد . در صورت آپلود موسیقی از طریق نرم افزار تخصصی PC Suite نیازی به استفاده از این گزینه نیست . نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند .

       

از جلد هنری آلبوم نیز پشتیبانی می شود و اگر تمایلی به صدای پیش فرض گوشی ندارید با استفاده از یکی از پنج گزینه از پیش تنظیمات اکولایزر می توانید آن را ارتقاء دهید . امکان ایجاد گزینه های جدید ظرف چند ثانیه وجود دارد . نرم افزار پخش موسیقی بصورت minimize در زمینه نیز اجرا می شود که در اینصورت یک tab روی صفحه نمایش Stand by ظاهر می شود و تراک در حال پخش را نشان می دهد . می توان آهنگ را متوقف کرد یا به تراک قبلی / بعدی رفت . با استفاده از کلید اختصاصی Media بالای صفحه نمایش می توانید به نرم افزار کامل پخش موسیقی بروید .

     

یکی از موارد جدیدی که به بخش چند رسانه ای نوکیا X6 اضافه شده است PlayList DJ می باشد که شبیه SensMe در سونی اریکسون است اگرچه کمی متفاوت کنترل می شود . در این برنامه نوار کشویی JOY ، Passion ، Anger و Tempo وجود دارد . این نوارهای کشویی را باید مطابق با نوع موسیقی دلخواه و براساس روحیه خود مانند شادی یا خشم و ... تنظیم کنید . پس از این تنظیمات ، PlayList DJ به فهرست موسیقی می رود و یک PlayList براساس آن ایجاد می کند . لیست آهنگ های همانند نیز وجود دارد که آهنگ های مطابق با آهنگ فعلی را پیدا می کند . برای کار با PlayList DJ هر آهنگ باید بررسی شود و پروفایل های مربوطه نیز از اینترنت دانلود می شوند . فروشگاه موسیقی در تعداد زیادی از گوشی های نوکیا وجود دارد .

       

نوکیا X6 با اشتراک یک ساله رایگان از فروشگاه موسیقی نوکیا همراه است و این به معنی دانلود رایگان نامحدود است اگرچه تمامی آهنگ ها دارای حق کپی رایت می باشند . با توجه به 32GB حافظه داخلی گوشی می توان مجموعه بزرگی از موسیقی را دانلود کرد . در فروشگاه موسیقی یک بنر برای یک خواننده معروف از کشور کاربر ، یک نوار جستجو و گزینه ای مرور در آهنگ ها و آلبوم ها براساس نوع یا نمودارهایی از کشور انتخابی وجود دارد . جستجو براساس خواننده یا عنوان آهنگ صورت می گیرد . در پایین آن بخشی برای موارد جدید ، آهنگ های برتر ، آلبوم های مطرح و ... مشاهده می شود . با انتخاب یک آلبوم یا آهنگ مواردی مانند جلد آلبوم ، سال عرضه ، نوع و برچسب آن نشان داده می شود .

       

با دانلود کردن یک آهنگ یا آلبوم ، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می گیرد . پیش از دانلود آهنگ به مدت 30 ثانیه می توان به آن گوش کرد . بخش Inspire me در پایین صفحه اطلاعات برای خواننده ، آلبوم یا ‌آهنگ وجود دارد که موسیقی های همانند را پیشنهاد می کند . کل منو از قابلیت مرور برخوردار است و علیرغم سرعت نسبتا پایین منوی برنامه کار با آن آسان می باشد . اندازه بزرگ صفحه نمایش مشاهده ویدئو روی گوشی X6 را لذت بخش می کند . اگرچه نرم افزار پخش ویدئو از XViD /DiVX پشتیبانی نمی کند . کاربر می تواند از نرم افزار داخلی PC Suite استفاده کند که بطور اتوماتیک انواع فایل های ویدئویی را به فرمت و وضوح تحت پشتیبانی گوشی تبدیل می کند . با اینحال مبدل اتوماتیک در بالاترین تنظیمات کیفیت ، ویدئو ها را بیش از حد فشرده می کند . این ساده ترین روش برای داشتن ویدئو های سازگار در گوشی است .

     

نرم افزار پخش ویدئو فقط در حالت تمام صفحه افقی کار می کند زیرا در غیر اینصورت از پهنای صفحه بخوبی استفاده نمی شود . در حالت تمام صفحه با یک ضربه روی صفحه نمایش کنترل ها که در حالت معمولی پنهان هستند نشان داده می شوند . با استفاده از Real Player یا Video Center علاوه بر مشاهده ویدئو های ذخیره در حافظه گوشی یا کارت حافظه می توانید محتوای ویدئوی در حال پخش از اینترنت را نیز دریافت کنید .

   

رادیو FM در نوکیا دارای یک منوی ساده و مناسب است و می تواند بطور اتوماتیک ایستگاههای موجود در محدوده را اسکن و ذخیره کند . رادیو دارای پشتیبانی RDS و اسکن اتوماتیک برای فرکانس های دیگر است ، یعنی در طول حرکت بطور اتوماتیک به فرکانس های ایستگاه رادیویی انتخابی سوئیچ می کند . نام ایستگاه رادیویی با جلوه های ویژه روی کل صفحه نشان داده می شود در حالی که سایر اطلاعات RDS با متن خوانا در یک ردیف در پایین صفحه قابل مشاهده است .

     

 

دوربین :

نوکیا X6 به یک دوربین 5 مگاپیکسل مجهز است که ماکسیمم وضوح آن 2592 ×1944 پیکسل می باشد . لنز Carl Zeiss بیانگر کیفیت بالای عکس های دوربین است . منوی دوربین مانند گوشی 5800 XpressMusic است و می توان آن را یک کپی از منوی دوربین در گوشی های N97 وN97 mini در نظر گرفت . تمامی تنظیمات در یک منو قرار دارند و فقط فلش دارای میانبر اختصاصی است .

   

اگر ویژگی های مهم نیز دارای میانبرهای خاص خود بودند استفاده از منوی دوربین آسان تر میشد . نوکیا X6 تنظیمات متعددی در دوربین دارد که شامل تعادل دستی رنگ سفید ، Iso ، میزان نوردهی ، کنتراست و ... است . جلوه های ویژه مختلف و سایه رنگ نیز فراهم شده است . گزینه geotagging در خارج از باکس وجود دارد .

   

نوکیا X6 ویژگی های پیشرفته مانند تشخیص چهره ، تشخیص لبخند و حتی مانع چشمک ندارد . نمایاب کل صفحه نمایش را در بر نمی گیرد و یک نوار در طرف راست صفحه برای کنترل های لمسی وجود دارد . دکمه تنظیمات نیز فراهم شده است که یک منوی نیمه شفاف از تمامی گزینه های موجود عکسبرداری ، دکمه اختصاصی فلش ، کلید دیافراگم روی صفحه نمایش و کلید منوی گزینه ها را باز می کند .

   

کلید دیافراگم روی صفحه نمایش دارای ویژگی فشار کامل / نیمه برای کنترل کانون اتوماتیک نیست . کیفیت تصاویر دوربین رضایت بخش است . منوی دوربین فیلمبرداری متفاوت از دوربین عکاسی نیست . نوکیا X6 در وضوح VGA یا در 640 ×352 پیکسل در سرعت 30 فریم در هر ثانیه فیلمبرداری می کند . کیفیت ویدئو ها در حد مطلوب است اگرچه در اکثر کلیپ ها میزان فشردگی بیش از حد به نظر می رسد .

   

سایر امکانات :

گالری نوکیا X6 دارای قابلیت لمسی است و برای مرور در عکس ها در حالت تمام صفحه می توان از کشیدن انگشت روی صفحه استفاده کرد . کاربر می تواند تصاویر را براساس ارسال تاریخ ، عنوان و اندازه تفکیک کند و همچنین امکان کپی ، انتقال و حذف آنها نیز وجود دارد . می توان عکس ها را از طریق بلوتوث ، ایمیل و SMS ارسال کرد یا آنها را بصورت آن-لاین مستقیما از گالری به اشتراک گذاشت . حالت مشاهده پیش فرض بصورت عمودی است . اگرچه با استفاده از شتاب سنج داخلی می توان بطور اتوماتیک به حالت افقی سوئیچ کرد . حالت مشاهده اسلاید نیز وجود دارد اگرچه مانند گوشی های سری N نوکیا تنظیمات بسیاری ندارد .

     

امکان زوم در عکس ها فراهم شده است و زوم از طریق کلید ولوم یا نوار کشویی لمسی روی صفحه نمایش کنترل می شود . در سایر موارد تصاویر بصورت تمام صفحه نشان داده می شوند . مهمترین مشکل گالری ، سرعت آن است زیرا بارگذاری تصاویر کوچک نیز چند ثانیه طول میکشد . اگر عکس زیادی داشته باشید باید زمان زیادی منتظر بمانید تا نمونه های کوچک آنها نشان داده شود . زوم و مرور در گالری خیلی سریع نیست . مرور Kinetic نیز ازشتاب کافی برخوردار نمی باشد . برای رفتن از یک عکس به عکس بعدی در حالت زوم باید سریع انگشت خود را روی عکس بکشید .

   

تلفن های هوشمند از نظر قابلیت های ارتباطی کامل می باشند و نوکیا X6 نیز از این قانون مستثنی نیست . این گوشی دارای انواع ارتباطات شبکه مانند GPRS ، EDGE و نسل سوم با HSDPA می باشد . این گوشی از چهار باند GSM /EDGE و سه باند 2100 /1900 /900 نسل سوم پشتیبانی می کند . USB و بلوتوث 2.0 با A2DP نیز وجود دارد . نوکیا X6 از Wi-Fi با upnp پشتیبانی می کند . کلید میانبر برای Wi-Fi manager وجود ندارد اگرچه در منوی ارتباطات می توان به آن دسترسی پیدا کرد و ارتباط با یک شبکه WLAN نیز با دو کلیک انجام می گیرد . این گوشی محل کارت حافظه microSD ندارد زیرا حافظه داخلی آن 32GB است .
مرورگر وب سری 60 از کارایی کافی برخوردار است بخصوص اکنون که با مرور Kinetic همراه می باشد . با اینحال مرورگرهای آندروید و Apple از نظر کارایی و سهولت استفاده درصدر قرار دارند . مرورگر نوکیا X6 دارای یک الگوریتم پردازش مناسب است و ویژگی هایی مانند اندازه های متفاوت فونت ( 5 گزینه ) ، پر کردن اتوماتیک فرم های وب و یک مدیر رمز دارد . RSS Readar داخلی با feed ها بخوبی کار می کند در حالی که مدیر دانلود امکان دانلود انواع فایل ها در حین مرور را فراهم می کند . مسدود کننده pop-up نیز وجود دارد اگرچه برای باز کردن یک پنجره جدید باید روی لینک pop-up کلیک کنید .

   

یک نقشه کوچک نیز وجود دارد که در صفحات بزرگ به مرور کمک می کند و ویژگی Find on Page نیز امکان جستجوی کلمات کلیدی را فراهم می کند . تاریخچه مشاهده وب نیز در پیدا کردن وب سایت بازدید شده بسیار موثر است . مرور دارای پشتیبانی Flash است اگرچه از کارایی کافی برخوردار نیست . مرور kinetic در مرورگر وب با شتاب سنج لازم همراه نیست که این مورد در زمان مرور در آیتم های لیست شده در منو بخوبی قابل مشاهده است و در صفحات متوسط نیز باید چندین بار انگشت خود را روی صفحه بکشید . با دوبار ضربه زدن روی متن می توان زوم کرد اگرچه متن در قسمت زوم جا نمی گیرد و باز به مرور نیاز دارید .

 

Organizer در پنجمین نسخه از سری 60 دارای نرم افزارهای سودمندی است اگرچه برنامه های آن بخصوص در یک گوشی لمسی نیازمند به روز رسانی می باشند زیرا اکثر نرم افزارها محیطی قدیمی و یکنواخت دارند . تقویم دارای چهار حالت مشاهده متفاوت است که براساس ماه ، هفته ، روز و to-do می باشد. حالت مشاهده to-do امکان چک کردن تمامی ورودی های to-do را صرفنظر از تاریخ آنها فراهم می کند . چهار نوع رویداد را می توان در تقویم تنظیم کرد که عبارتند از قرار ملاقات ، یادداشت ، سالروز و To-do . هر رویداد دارای زمینه های خاص خود است و برای بعضی از آنها می توان یک آلارم قرار داد تا در زمان از پیش تنظیم شده بعنوان یادآوری عمل کند . نرم افزارQuickoffice در نوکیا X6 بصورت از پیش نصب شده وجود ندارد.

   

ماشین حساب محیط آشنایی دارد .این نرم افزار قابلیت های پیشرفته ندارد و پیچیده ترین ویژگی آن ریشه دوم اعداد است. از سایر نرم افزار های Organizer می توان به مبدل واحد ، ضبط صوت و یادداشت اشاره کرد.

       

نرم افزار آلارم امکان تنظیم تعداد آلارم های مورد نظر را فراهم می کند که هر یک دارای نام ، روز فعالیت و برنامه تکرار خاص خود است . آلارم دارای تنظیمات سریع است که فقط کافی است زمان را تنظیم کنید . با استفاده از شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توان صدای آلارم را قطع کرد .

       

نوکیا X6 به گیرنده داخلی GPS مجهز است و حدود یک دقیقه طول میکشد تا به قفل ماهواره برسد ( A-GPS در این زمان غیر فعال است. ) وضوح بالای صفحه نمایش امکان استفاده از گوشی را بعنوان یک دستگاه اختصاصی مسیریابی فراهم می کند . این گوشی با مجوز دائمی City Explorer همراه است . در نوکیا X6 نرم افزار OVi Maps 3.0 Touch بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که در واقع یک نسخه لمسی از نرم افزار استاندارد Nokia Maps 3.0 است و پوشش گسترده نقشه را بطور رایگان ارائه می دهد . اگرچه برای استفاده از سایر ویژگی های آن مانند اطلاعات ترافیک یا راهنمای سهر ها باید هزینه پرداخت کنید . نرم افزار لمسی OVi Maps نیز دارای ویژگی های مناسبی است و چهار حالت مشاهده متفاوت را ارائه می دهد که شامل نقشه های ماهواره و نقشه های مختلط است . برای استفاده از این ویژگی ها به ارتباط اینترنتی نیاز است .

   

حالت مشاهده دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارد . کاربر می تواند الگوریتم برنامه ریزی مسیر را به راحتی مطابق با نیاز خود تنظیم نماید . می توان از تونل ها و جاده های دارای عوارضی صرفنظر کرد و سریعترین یا کوتاهترین مسیر را انتخاب نمود . این نرم افزار برای تعیین مسیر در پیاده روی نیز مناسب است. می توان گیرنده GPS را غیر فعال کرد و از گوشی بعنوان یک نقشه دستی استفاده نمود .
نرم افزار Maps ویژگی Goto my Location ندارد ، از طرفی دیگر مرور و زوم در آن بسیار سریع است و صفحه نمایش با وضوح بالای خود داده بسیاری را نشان می دهد . با اینحال اگر بخواهید از X6 بعنوان جایگزینی برای دستگاههای اختصاصی SatNav استفاده کنید صفحه نمایش زیر نور خورشید از خوانایی کافی برخوردار نیست.

     

با مرور در OVi Store می توان بخش های نرم افزار ، بازی ، محتوای صوتی و تصویری ، شخصی کردن ، موارد پیشنهادی و My Stuff را انتخاب کرد که نرم افزار های نصب شده را نشان می دهد . ساختار OVi Store client بسیار ساده است و بصورت یک لیست با نام و Logo برای هر نرم افزار ، گروه نرم افزار (سرگرمی ، خدمات ، ... است ) ، قیمت و یک رتبه بندی سه ستاره ای می باشد . با انتخاب یک نرم افزار اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد که شامل توضیح ، اندازه فایل ، بررسی کاربرانی که از آن استفاده کرده اند ، امکان نوشتن نظر شخصی ، ارسال صفحه توضیحات به دوستان ، لیستی از نرم افزار های مرتبط و دکمه ارسال گزارش است که به کاربر کمک می کند تا موارد سوء استفاده و ... را گزارش دهد .

       

جستجو در این فروشگاه بسیار آسان است البته اگر بخش موارد پیشنهادی و نرم افزار های مرتبط مداخله نکنند . شما می توانید نرم افزارها را مستقیما از گوشی خود دانلود کنید یا آنها را روی desktop کامپیوتر دانلود کرده و سپس در صورت تمایل به گوشی انتقال دهید . یکی از نرم افزار های از پیش نصب شده در این گوشی OVi Files است . کاربر باید یک نرم افزار را روی کامپیوتر خود نصب کند و سپس از گوشی یا مرورگر روی یک کامپیوتر دیگر می تواند به تمامی فایل های کامپیوتر دسترسی پیدا کند . ویژگی Anytime Files امکان ذخیره کردن 10GB داده را فراهم می کند که حتی در صورت خاموش بودن کامپیوتر می توان به آن دسترسی پیدا کرد .

     

Amazon یک نرم افزار ساده با گروههای متفاوت است . یک موتور جستجو نیز وجود دارد که نتایج را مستقیما در سایت Amazon باز می کند . به کاربران امکان داده می شود تا کشور مورد نظر خود را برای جستجوی یک آیتم انتخاب کنند . نرم افزار Facebook نیز فراهم شده است .

       

نوکیا X6 دارای سه بازی از پیش نصب شده است که تمامی آنها آشنا هستند . نخستین بازی Spore است که یک بازی ساده و جالب می باشد . کاربر در بازی امتیاز DNA بدست می آورد که در نهایت منجر به تکامل ، سرعت و قوی تر شدن Critter کوچکی می شود که آن را کنترل می کنید .

 

بازی Elite Racing : Asphalt 4 دارای محیط گرافیکی سه بعدی است . بازی DJ Mix Tour یک بازی ساده و موزیکال است .

   


برای دیدن مشخصات این گوشی بر روی ادامه مطلب کلید کنید

حدود قیمت
گارانتی اصلی 308000 تومان  
گارانتی متفرقه 280000 تومان  
مشخصات عمومی
وضعیت : موجود در بازار ایران  
تاریخ ارائه : ماه ژوئن سال 2010  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.8×51×111 میلیمتر  
وزن : 122 گرم  
رنگ بندی : نیلی - مشکی - بنفش  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش : TFT  
تعداد رنگ قابل نمایش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 640×360 پیکسل  
سایز : 3.2 اینچ  
صفحه لمسی : دارد  
قابلیت autorotate : دارد  
مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابلیت پخش موزیک : دارد  
قرار دادن mp3 بجای زنگ : دارد  
فرمت های قابل پخش صوتی : MP3/WMA/WAV/RA/AAC/M4A  
فرمت های قابل پخش تصویری : WMV/RV/MP4/3GP  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود ، به همراه نمایش تصویر تماس گیرنده  
حافظه داخلی : 8 گیگابایت  
درگاه کارت حافظه :    
حافظه RAM : 128 مگابایت  
مشخصات پردازنده
پردازنده : ARM 11  
سرعت پردازنده : 434 مگاهرتز  
دیتا و اینترنت
پورت : Micro USB  
اینفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : Class 32  
EDGE : Class 32  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 3.6 Mbps  
شبکه بی سیم : Wi-Fi 802.11 b/g  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پیام : SMS, MMS, Email, Push Email, IM  
مشخصات دوربین
دوربین : 5 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 1944×2592 پیکسل  
نوع لنز : کارل زایس  
فوکوس اتوماتیک : دارد  
بزرگنمایی اپتیکال : ندارد  
بزرگنمایی دیجیتال : 4 برابر  
حالت ماکرو : ندارد  
تشخیص چهره : ندارد  
تشخیص لبخند : ندارد  
فلاش : LED  
فیلم برداری : دارد  
کیفیت فیلم برداری : VGA  
دوربین دوم : دارد  
کاهش قرمزی چشم : دارد  
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما : دارد  
لرزشگیر دست : ندارد  
موارد دیگر :    
امکانات
سیستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5  
GPS : AGPS  
رادیو : FM با RDS  
ضبط صدا : دارد  
شماره گیر صوتی : دارد  
فرمان صوتی : دارد  
منشی تلفن : ندارد  
خروجی هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آی فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ویرایشگر آفیس : ندارد  
نمایش فایلهای آفیس : دارد  
نمایش پی دی اف : دارد  
Turn to mute : دارد  
Java : دارد  
Motion Sensor : ندارد  
خروجی TV : دارد  
موارد دیگر :    
مشخصات باتری
باتری : (Standard battery, Li-Ion 1320 mAh (BL-5J  
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقیقه  
زمان جانشین : 420 ساعت

دسته : موبایل , نوکیا , ,
می پسندم نمی پسندم
تاریخ : 28 بهمن 1393 ساعت : 12:39
نظرات
نظرات مرتبط با این پست
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره سایت
About Us
به وبلاگ من خوش آمدید
آمار سایت
Statistics
تعداد مطالب : 741
تعداد نظرات : 5
تعداد کاربران : 11
امروز :
تعداد اعضای سایت : 11
تعداد اعضای آنلاین : 1
بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 2
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 13644
بازدید سال : 36862
بازدید کل : 381283
نویسندگان
Author
تبادل لینک هوشمند
Auto Links

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و نرم افزار و آدرس pansona.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب
Codes